Jak sprawnie napisać e-mail nie tylko po angielsku

Jak sprawnie pisać listy i maile po angielsku

„Czasami napisanie prostego e-maila po angielsku i nie tylko zabiera mi godzinę…” – ile razy słyszysz taki przekaz? Nie wiesz, jak zacząć i się denerwujesz. Im bardziej się denerwujesz, tym mniej przychodzi do głowy. Czas leci, presja coraz większa… Są na to proste sposoby.

 

👉Zasada 1: Nie kombinuj górnolotnych zwrotów- ktoś po drugiej stronie czeka na informację przekazaną czytelnie, a więc i poprawnie. Na literaturę wysokich lotów przyjdzie jeszcze czas.
👉Zasada 2: Zdania w miarę krótkie, napisane prostym językiem. Unikaj bardzo złożonych zdań. Zresztą- przeczytaj maile, które dostajesz i przyjrzyj się, które z nich są najbardziej zrozumiałe, a które nie.
👉 Zasada 3: Zanim zaczniesz, zrób notatkę na karteczce, co chesz przekazać w mailu. Niby banalne, ale wiele osób uważa, że wie, co chce napisać, a mimo to pisząc wielokrotnie kasuje treści, a zegar tyka i presja rośnie. Dlatego, choć to zabrzmi dziecinnie, dobrze jest wziąć karteczkę i w punkcikach zapisać sobie, co ma być w treści i w jakiej kolejności. Na karteczce nie trzeba odnotowywać rozpoczęcia i zakończenia, a jedynie informacje/argumenty/punkty, które chcemy adresatowi wyłuszczyć. Teraz można przystąpić do maila
👉 Zasada 4: Tekst powinien być przejrzysty i łatwy do przeczytania. Dbałość o szczegóły techniczne -odstęp między wierszami, oddzielanie poszczególnych argumentów akapitami, punkty zaznaczone odpowiednim znakiem – sprawi, że mail wygląda profesjonalnie. To ważne.
👉 Zasada 5: Dobrze rozpocznij i dobrze skończ. Żeby nie marnować swojego cennego czasu w pracy i zostawać później po godzinach, przygotuj sobie swój osobisty spis dobrych otwarć i zakończeń. Wiele osób może być teraz zbulwersowanych, że to papugowanie. Sądzę, że gdy nie ma się wprawy w danej dziedzinie, lepiej jest najpierw papugować, aby nabrać wprawy, a potem swobodnie tworzyć samemu. Jak w muzyce- kto zaczyna jej naukę od komponowania?
A teraz kilka gotowych zwrotów, które pomogą Ci przebrnąć przez maila. Najtrudniejszy pierwszy krok, czyli jak zacząć. Poniżej kilka propozycji -wybieraj
1. Further to your phone call/ e-mail/message 2. I am writing regarding
( your message/complain/article) to express my: concern about disappointment with apologies for
3. A teraz prosta kontynuacja: Firstly/to begin with/ I would like to Secondly/furthermore/ In addition/ finally
4. Zamknięcie lub czego oczekujemy i krótkie pożegnanie:
I trust/hope you will I hope you find these explanations satisfying I would appreciate if you would/could I look forward to receiving from you
Mam nadzieję, że taki spis okaże się dla Ciebie pomocny. Już wkrótce dla tych, którzy wykorzystują angielski w pracy, ukaże się wpis jak szybko opracować raport z audytu
Pozdrawiam

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *